اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] Division by zero - Line: 659 - File: inc/plugins/mybbirads.php PHP 5.6.31 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/mybbirads.php 659 errorHandler->error
/inc/class_plugins.php 101 mybbiradspostbit
/inc/functions_post.php 638 pluginSystem->run_hooks
/showthread.php 994 build_postbit



درود مهمان گرامی! ثبت نام

این یک اطلاعیه همگانی است.


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تبرئه بازی های کامپیوتری! خشونت زاییده جار و جنجال رسانه ای، نه خود بازی های خشن؟
#
[تصویر:  Grand-Theft-Auto-IV-001.jpg?1379871103]
یکی از متهمان همیشگی هر اقدام خشونت باری در جامعه، بازی های رایانه ای هستند. حتما شما هم با این داستان تکراری آشنا هستید: جوانی با سلاح سرد یا گرمش، به عده ای حمله کرده و با خشونت فراوان با آنها درگیر می شود، زمانی که فرد متهم دستگیر شد، پیشینه اش در استفاده از بازی های خشن بررسی می شود، بحث در مورد تاثیر بازی های رایانه ای خشن بالا گرفته و موافقان و مخالفان در برابر هم سنگر می گیرند.تاکنون هیچ مدرک موثق و متقاعد کننده ای در تحقیقات علمی، مبنی بر ترویج خشونت توسط بازی های رایانه ای ارائه نشده، با این وجود، نتایج یک مطالعه جدید نشان داده که سر و صدایی به پا شده توسط رسانه ها، خود عامل رفتار خشونت آمیز در جامعه است.دکتر ماریو وانس (Mario Vance) پژوهشگر یک بنیاد علمی معتبر، در تحقیقی که هفت سال به طول انجامید، سطوح خشم بیش از هزار داوطلب را مورد بررسی قرار داد. شرکت کنندگان این مطالعه کسانی بودند که به طور منظم از بازی های ویدیویی عمدتا خشن استفاده می کردند.نتایج این مطالعه نشان داد که گرایش به رفتارهای ناهنجار و خشونت آمیز درست زمانی افزایش می یابد که رسانه ها خشونت حاکم بر جامعه را با بازی های رایانه ای مرتبط کرده و تصاویر این خشونت ها را نمایش می دهند. به طوری که بیش از ۹۰٪ افراد مورد مطالعه اعلام کردند که درست پس از مشاهده خبری در مورد رابطه بازی های رایانه ای و خشونت، سطوح عصبانیت بیشتری در خود احساس کرده و تمایل بیشتری به ابراز خشونت یافته اند.

شاید اصلی ترین توجیه طرفداران نظریه تاثیر بازی های کامپیوتری بر روی رفتار های خشونت آمیز این باشد که عاشقان کشته مرده بازی ها قادر نیستند بین یک بازی و دنیای واقعی تمایز قائل شوند و در نتیجه بازی های خشن به رفتار های خشن در آنها منجر می گردد. اما دکتر ماریو وانس (Mario Vance) نظر دیگری دارد. او معتقد است فردی که با عقل سلیم خود یک کنسول بازی مدرن خریده و آن را راه می اندازد، به طور حتم قادر به تشخیص دنیای کارتونی بازی ها از واقعیت نیز هست.

او تاکید می کند که بازی های رایانه ای به خودی خود نمی توانند خشونت را در جامعه ترویج دهند و هیچ شاهد علمی بر این مدعا وجود ندارد، و یا حداقل نمی بایست انگشت اتهام را از همان ابتدای وقوع جرم یا خشونت به سمت آنها نشانه رفت.شاید اکنون زمان آن فرا رسیده باشد که رسانه ها، از به تصویر کشیدن رفتار های ناهنجار و مرتبط دانستن آن ها با بازی ها و فیلم های خشن دست بر دارند، زیرا با این کار نه تنها کمکی به کاهش میزان ناهنجاری های اجتماعی نمی کند، بلکه با تاثیر بر روی ذهن طرفداران این گونه بازی ها، نا خواسته آن ها را به سمت رفتار های خشونت آمیز سوق می دهد.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی دانشجوی بازی ساز در روز شنبه 20 مهر 92 admin 0 524 2013-10-14
آخرین ارسال: admin
  عکس های اختتامیه دومین جشنواره بازی های رایانه ای sajjadgameactor 0 313 2013-10-13
آخرین ارسال: sajjadgameactor
  صدور پروانه ساخت شانزده بازی رایانه ای sajjadgameactor 1 378 2013-10-08
آخرین ارسال: Rahmani
  تبریک به بازی مستقل خیابان های خونین برنده 6 جایزه از نمایشگاه تهران sajjadgameactor 0 300 2013-09-28
آخرین ارسال: sajjadgameactor
  Valve و پرده برداری از SteamOS: سیستم عامل خانگی رایگان و مبتنی بر لینوکس برای بازی ه admin 0 301 2013-09-26
آخرین ارسال: admin

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان